کشف سومین اسب اشکانی

کشف سومین اسب اشکانی

.

پنجشنبه 23 فروردین 1397
6656

کشف سومین اسب اشکانی در مازندران

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرحله ی دوم کاوش های باستان شناسی در محوطه ی وستمین کیاسر در مازندران، منجر به کشف سومین اسب تدفین شده از زمان اشکانی گردید.

بنا بر صحبت های عبدالمطلب شریفی، رئیس هیئت باستان شناسی، هدف از عملیات کاوش در محوطه و گورستان وستمین، بررسی ۱۲ دخمه ی باقی مانده از کاوش های سال ۹۴ و تعیین محدوده و حریم خصوصی برای این ناحیه ی تاریخی بوده است.

وی انجام گمانه‌زنی برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه ۱۵ هکتاری وستمین را مهم دانست و اضافه کرد:با بررسی های صورت گرفته، مشخص شد بیش از ۲۵۰ دخمه در این مکان وجود دارد. او با اشاره به اینکه تاکنون از دوازده دخمه، ۹ تای آن ها باز شده اند، ادامه داد:شواهد و یافته های جالب توجه و منحصر به فردی در هر یک از این دخمه ها وجود دارد.

شریفی با بیان این نکته که یکی از سنت های تدفین در دوران اشکانی دفن اسب همراه با صاحبش بوده، گفت: در این روش اسب را خفه کرده و در کنار جسد صاحبش قرار می داده ند.این باستان شناس ابراز کرد:

در کاوش های گذشته ی این محوطه، دو باقی مانده ی اسب کشف شده بود و باستان شناسان در این مرحله از کاوش های منطقه نیز موفق به کشف سومین جنازه ی اسب شدند.

 

نظر بدهید